torsdag 15 november 2012

Rött Randigt Riddare

 

 

Mera riddartyg men här med rödrandiga ärmar. Ett bakstycke fick bli randigt för att jag inte hade riddartyg så det räckte men det blev bra tycker jag. Storlek 104/110 och 116/122. Grå muddbyxor är på G men eftersom sytid inte existerar just nu så dröjer det lite innan de blir klara.

 

001

Riddar body

En liten body  med kuvertöppning i halsen och en muddbyxa med fickor i storlek 62/68.

 

Jag har precis vinkat av min egna tappre riddare som ska genomgå en stamcellstransplantation för att försöka bota hans cancer. Han kommer att ligga sjukhus i c:a en månad och kommer förhoppningsvis hem lagom till jul. Jag vet att han får den bästa vården som finns  på Huddinge sjukhus och att de har hittat en bra donator och nu gäller det att hålla bakterier och baciller borta så att det går bra. Vi här hemma har vaccinerat oss mot influensa och blivit duktiga användare av handsprit. Det kommer att bli en jobbig tid framöver för Micke men om någon är tapper och stark så är det han. Jag kommer att sakna honom enormt men vad är en månad av hela livet? Jag kommer att ha möjlighet att få vara och bo med honom när han behöver det och det det känns skönt. Tänk vilken otrolig vård vi har i Sverige jag är så tacksam för allt som görs och har gjorts för min älskade Micke!

1 kommentar: