lördag 27 augusti 2011

Tänk om jag hade en liten liten apa

 

005

Får jag lov att presentera en liten kompis som har hållit mig sysselsatt den senaste tiden. Jag har nog blivit lite kär  under arbetets gång. Jag  blir så himla glad varje gång jag ser honom. Han ska få flytta till en ännu inte född liten pojke och jag hoppas att han också ska tycka om honom.

Han är inte ensam där på täcket utan har en snäll kompis med som han kan få hänga i.

004

Ormen som kommer ifrån ett tryckt tyg har jag applisserat direkt på lapptäcket tillsamman med den  ritade apan. Jag är ju inte så bra på att rita så jag fick kalla in lite förstärkning. Min äldste son ,som är en jätteduktig tatuerare och konstnär hjälpte mig med lite tips och trix.

Det har varit en ren fröjd att sy det här täcket och jag kan nog säga att det är det roligaste jag har sytt. Det är uppbyggt lapp för lapp och inte i några färdigplanerade block ,som att måla en tavla ungefär.

003

 

Täcket är vadderat med plattvadd, kviltat med en limegrön baksida. Det passar till en spjälsäng och mindre barnsäng och är 100x130 cm.

Tygerna är inköpta på många olika ställen : Stoff & Stil, Stof 2000, Åhlens, Stinas tyger i Tierp, Sussilo tyger i Norrtälje, Karinottilia och Textilonnet.

5 kommentarer:

  1. Kanonfint täcke, förstår att du blev kär i den under arbetets gång :)
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart lapptäcke!!!

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅåååååh, vilket underbart fint och välarbetat täcke! En sån dröm att få ha ett sådant i sin säng! Vad duktig du är!

    SvaraRadera
  4. Tänk om man hade en liten liten bebis ....mvh Sirjo

    SvaraRadera
  5. Så himla fiiiint! Kul idé med apan! Ormrädd som jag är hade jag helst varit utan den, hehe!

    SvaraRadera