söndag 7 augusti 2011

Välbesökt marknad i Älvkarleby

 

002

På lördagen vimlade det av folk mellan marknadsstånden. Det var hela 120 st knallar på plats. Solen var framme nästan hela tiden och Iggesundsgänget hade ett litet uppträdande mitt på dagen. Stämningen var på topp och många beundrade mina alster. Jag fick sälja lite också och lämnade många visitkort.

003

Min trogne bästa assistent hade det bra i tältet och pratade sömmar och barnstorlekar när jag inte var på plats, jag har sån himla tur att jag har honom !<3

005

Här poserar sömmerskan själv i sin lilla “butik” .

006

Till söndagen hade vi gjort lite nya skyltar med erbjudanden  på vimplar, handdukar och kuddfodral. Regnet hängde i luften och…

008 

vid ett-tiden öppnade sig himlen och regnet vräkte ner! Otroligt nog trotsade många regnet och kom till marknaden fastän att det vräkte ner.

Summasumarum är iallafall att jag gärna vill till denna marknaden igen !

En trevlig helg med massor av trevliga människor!

2 kommentarer:

  1. Catarina - jag hade själv vägarna förbi på marknaden när din "assistent" stod på plats. Jag har inte i min budget att köpa nåt, men jag sa till din man att av ditt ögongodis blir man glad! Jag ska kanske försöka sy en sån där bedårande klänning själv till min lilla 2 åring, som jag såg i ditt stånd. Jag blev mycket inspirerad! Det syns att du njuter av dina konstverk!

    Sanna

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för denna kommentar! Vad synd att jag missade dig, härligt när någon förstår och ser den glädje som jag känner när jag skapar!Jag vill jättegärna dela med mig och inspirera andra.
    Om du syr en klänning ,kan du inte maila en bild då? Det skulle vara roligt att få se.
    Catarina

    SvaraRadera