måndag 8 augusti 2011

Lite mer om mysdressarna


Hade lite bråttom innan marknaden så här kommer lite bättre info om “ one piecarna”.
015
Den här är sydd i en härlig kornblå färg , Jag har sytt den efter storlek 1 år och lagt till muddar som gör att man kan justera längden.Längd från axel till benmudd är 73 cm , Pris 400 350 kr.


020
Den här passar till en 2-åring och är sydd i cerise-rosa. Jag valde cerisa muddar nertill , lite mer praktiskt och snyggt tycker jag. Längd från axel till benmudd är 81 cm .Pris 400 kr
Tygerna är tvättade innan jag har sytt och overallerna tvättas i 40 grader.

 009
Retromys i rosa, Jag ville testa om jag kunde sätta lite mer egen prägel på overallerna och retrotyget från stoff och stil passade så bra till det rosa.
Den blev mycket uppskattad och såld på marknaden, en pappa kom i hällregnet och köpte den precis när vi packade ihop.
Det är kul att sy barnkläder men nu börjar jag längta efter att få lappverka igen. Väntar på en Kaffe Fasset-bok som kommer vilken dag som helst.:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar