måndag 16 november 2015

Body, tröja, byxor och dregglisar

..............i fantastiska tyger!! 
Det söta ekologiska tyget med grävskopor och andra fordon har jag beställt från Stof Onkel i Tyskland. Bomullsjersey med lycra.
Det randiga är en ekologisk interlockjersey från Svelogent av 100% bomull, lite kraftigare men är otroligt mjuk. Kanter, muddar och stickningar i mörkbrunt.


Bodys och muddbyxor i storlek 62 och 68 säljes som set liksom tröjan med byxor i storlek 92. Alla set kostar 350 kr st. Dregglis 90 kr.

Den sista november avslutar jag mitt medlemsskap i Slöjd och Hantverkarnas butik och det innebär att jag inte kommer att jobba i butiken och att Sytt & Småtts sortiment krymper där. Jag kommer att fortsätta att leverera mössor och små tillbehör så det kommer att gå att handla lite av Sytt & Småtts hemsydda alster i fortsättningen också. 
Min E-butik finns kvar en liten tid till, jag har inte riktigt bestämt mig hur jag ska göra. Anledningen är att tiden och orken inte riktigt räcker till. Jag har fått ett arbete som undersköterska och känner just nu att jag vill lägga min energi i det.
Jag är så tacksam och glad att jag har fått möjligheten att i flera år fått sy och skapa till de små och att alla ni som handlat av mig har gjort det möjligt! Bara i år har jag sålt över 200 mössor !! Tack!! <3
Jag slutar inte att sy men jag drar ner på takten lite. Vill du beställa något så tveka inte att höra av dig vi mejl eller på facebook.

Den 6/12 2015 finns jag återigen på Norrtäljes julmarknad. I år hittar ni Sytt & Smått på Stora torget och jag kommer att ha fina erbjudanden! Så välkomna på en mysig julmarknad mitt i stan med många knallar!
Mååånga kramar
 Catarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar