onsdag 7 september 2011

Emilias limegröna“One Piece”

 

 042                043               045

Emilia är min  söta bonus dotter och är 13 år. Hon önskade sig en “One Piece” och nu är den klar.Den är sydd efter Stoff och Stils mysdressmönster stl 152 cl. Limegrönt sweatshirttyg från Stoff och Stil, vitt sweatshirttyg från Jofotex .

Jag har fått  en ny symaskin , en Janome My Lock och det är första gången jag syr på en overlock! Herregud vad snabbt och smidigt den syr, och snyggt blir det också, men jag har inte vågat mig på att ändra någon inställning utan jag måste plugga instruktionsboken lite mer först. Jag ser verkligen fram emot att få sy och skapa tillsammans med den. Jag passar på att tacka min snälla mamma som ville ge mig den som tack för all hjälp hon får av mig.

Tråkigt nog måste jag skicka tillbaka min vanliga symaskin, en Pfaff select 4.o till Symaskinsexperten. Jag har tyckt att den låter lite väl högt men har kört på ändå men nu har en kunnig herre på Symaskinsexperten lyssnat via telefon och han tyckte att jag skulle skicka in den för reparation. Den lät inget vidare ,sa han.Hoppas det går fort att få tillbaka den bara!!!

022

1 kommentar: