tisdag 13 september 2011

AC:s väska

 

Min jobbarkompis Annacarin hade köpt en väska som var lite för liten (kanske för att den var inköpt på barnavdelningen)men hon gillade modellen och undrade om jag kunde göra en lite större handväska. Vi fotade och mätte och skrev upp önskade mått.

009

Jag blev riktigt nöjd med resultatet till slut men vägen dit var inte rak kan man säga. Den här stackars väskan har fått höra många fula ord. Jag har väl aldrig sprättat så mycket någon gång. Trodde att det var fel på maskinen men det visade sig att det var fel på TRÅDEN! Den måste ha blivit torr på något vis, stickningarna blev fula och tråden gick av. När jag bytte till en annan rulle så gick det jätte bra.

Det svarta tyget kommer från IKEA och foder från Stoff och Stil. Egenhändigt gjorda passpoaler av snodd och fodertyg fick tillsammans med D-ringar bli den enda dekorationen på utsidan.

014    003

Insidan fick  en ficka med blixtlås och en mobil/allficka ,allt enligt AC:s önskemål!

1 kommentar: