torsdag 7 november 2013

Lapptäcke till spjälsäng

Det här lapptäcket beställdes i början av september. Marint tema var ett önskemål och det var lite ovant för mig att sy i de här färgerna. Jag brukar ju ha en massa olika färger som det sprakar om i mina lappverk. Jag ville ändå busa till det lite och tog med det roliga hundtyget från Stof 2000 i Danmark. Jag gick ifrån mitt huller-om-buller-sätt att placera lapparna och följde ett återkommande mönster i hela täcket. Jag kviltade i rutor på diagonalen och kantade med marinblått tyg. Jag måste säga att jag blev såå nöjd när täcket blev färdigt. nu vill jag sy mera i liknande färger!

PicMonkey Collage

Täcket är c:a 100x140 cm och har ett mellanlägg av vadd och bomullsbaksida. Ett litet maskinbroderi med årtal fick också komma med.

Tänk om dygnet hade några fler timmar. Då skulle jag sy ännu fler lapptäcken, för de går åt i butiken, men tiden går först och främst till mina studier nu så under tiden får jag klappa på tygerna och fundera ut kombinationer som kan passa ihop.

Ha en bra kväll/ Catarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar