lördag 30 november 2013

Sista minuten

 

Som vanligt när jag ska iväg på marknad kommer jag på en massa saker som jag vill göra och ta med. Dregglisarna är nästan slut i butiken så det behövdes fler. Likaså napphållare. Tur att kära gubben täcker upp och hjälper till att prismärka och serva. Han har till och med klippt trådar idag <3. Fina papperspåsar med  mina visitkort på fixade han också :)

     002003          006    

 

      En liten nyhet kommer också med : Ärtpåsar !  Mitt eget minne av ärtpåsar är att det fanns röda och blå ärtpåsar som vi använde i gymnastiken. Jag gillade dem, man kunde balansera dem på  huvudet och tävla om vem som kunde kasta längst.  Mina är lite mindre och är mönstrade och färgglada. För säkerhets skull är sydde jag en innerpåse så att de ska hålla bättre. Man kan hitta på en massa roliga och läraktiga lekar med ärtpåsarna. Lära sig färger, träna minnet ( de är oliksidiga) sjunga sånger, räkna och lära sig ord. En riktigt pedagogisk leksak vill jag lova :)

009

Både dregglisar och napphållarna blev färdigsydda och vi har fixat allt som ska med imorgon. Det är julmarknad i Gåsvik vid Edblads i morgon mellan 10 och 16 och jag hoppas att det kommer  mycket folk som är  köpsugna. Superkul att stå på marknad igen, för det va ett tag sen.

                                 015       De randiga blev så snygga och är lätta att matcha med mönstrade kläder. De mönstrade matchar mössor som jag har sytt tidigare.

      

016    

     I morgon är det redan första advent, tiden bara rusar tycker jag.  Nu är det godnatt och sov gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar