fredag 22 november 2013

Klänningar med dalahästar

 

Åh vilket nöje det har varit att få sy av det här fina tyget! Synd att jag köpte så lite bara , nu finns det inte att få tag på. Först klippte jag till två klänningar och sen såg jag hur fina de blev så jag ville få ut mer av tyget. Jag hittade ett enfärgat som matchade. Jag fick ut två framstycken av dalahästtyget och två bakstycken i det enfärgade. Sydde på en applikation på bakstyckena och använde en fin söm som stickning runt lappen. Nu ångrar jag att jag inte gjorde lika på de första två för klänningarna med applikationen blev finare och ännu mer personliga. Av snuttarna som blev över sydde jag en liten hjälmmössa.

021

 

016

 

018015

   Storlek 56 0ch 104 cl

 

014

Storlek 74 och 92

De här blev också jättefina och något som är bra är att de är helt ekologiska alla fyra. Kantbandet är ekologisk ribbad bomull från Stoff och Stil och dalahästtyget och det enfärgade kommer från Lillestof köpt hos Znok.

Finns att köpa hos Hantverkarnas butik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar