tisdag 11 december 2012

Kyligt men trevligt och sjukhus och tv3!

Det var varma kläder i många lager som gällde på julmarknaden i går. Någon nämnde –18 grader men jag vet inte så noga ,kallt var det iallafall!

Vi dukade upp ett fint hantverksbord med lite av varje utanför butiken och det vimlade av trevligt folk hela dagen. Affärerna gick bra trots kylan. Tur att vi kunde turas om och värma oss lite i butiken emellanåt.

julmarknad

Hoppas att vi får ett bord nästa år också för det är verkligen mysigt och stämningsfullt med den här marknaden.

För min del var det lite trist att jag inte har haft möjlighet att sy något nytt till marknaden. Tyghyllorna dignar av fina tyger men just nu kan jag bara klappa och titta längtansfullt på dom. I skrivande stund sitter jag i en sjukhussäng på Huddinge sjukhus på CAST- avdelningen där min älskade Micke har genomgått en stamcellstransplantation. Han skulle ha fått komma hem idag men har blivit dålig så nu är jag här och håller honom sällskap. Nu längtar vi bara tills han får bli bättre och kan få komma hem till oss. <3 <3

 

Jag vill passa på att göra lite reklam för ett tv-program också! På torsdag den 13 december kl 20 00 på tv3 sänds ett program som handlar om min äldsta dotter Sofias fantastiska viktnedgång under ett år! Vilken kämpe hon är! Programmet heter tråkigt nog “Aldrig mera fet” vilket har en grymt dålig klang . Tv3 har gott kunnat hittat på något bättre! Jag har fått höra att jag också kommer att vara med på ett hörn och det kommer ju att bli en upplevelse att få se sig själv i tv! Hua vad hemskt! Men vad gör man inte för sina barn? Sofia är värd allt hon kan få för hon är bara bäst! <3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar