söndag 8 september 2013

Mössdax

 

……………….i dubbel bemärkelse! Det börjar bli kyligt på mornar och kvällar trots att vi har sommarvärme om dagarna så en tunn dubbel mössa är bra att ha. Jag har sytt flera mössor i tyget “Var bor du lilla råtta?” och både sången och illustrationen på tyget är huur gulligt som helst! Tyget kommer från Liandlo .

Mössor

Det finns flera olika tyger o fler kommer vartefter jag hinner att sy.  De storlekar jag har valt att sy är 44-46, 46-48 och 50-52. Mössorna har är sydda i trikå med lycra så de är mycket stretchiga och sitter bra på huvudet. Mönstrat tyg på utsidan och enfärgat på insidan. Mössan har en söm mitt i bak så mönstret följer med runt huvudet.

Har du önskemål om annan storlek /tyg så går det att ordna.

Inläggen här duggar inte tätt precis och så kommer det nog att vara ett tag framöver, men jag fyller på med nya alster hela tiden i Hantverkarnas Butik i Norrtälje. Välkommen in eller maila mig om du har frågor eller önskemål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar