torsdag 5 januari 2012

One piece a`la 1989 :)

 

002

Det här är Jakob ,en av mina gullungar. Bilden är tagen hos fotograf inför en lokal fototävling för bebisar på Stil och Form i Tierp 1989. Bilderna lades ut i fotografens fönster och sen fick alla som ville rösta. Störst släkt vann ! Ha ha :)

En overall i flammigt jeanstyg, vilket var det senaste och mycket inne på den tiden :), syddes upp. Jag hade hittat ett mönster i ett Burda magasin och overallen hade många fina detaljer i skinnimitation och stickningar.

Jag minns att den blev flitigt använd och den var mycket praktisk!

Att jag var en synörd redan på den tiden avslöjar den här bilden!

004

Jakob är alldeles nyfödd och hänger i bärsele medan mamma (jag) syr. Symaskinen är en Husqvarna som min mamma köpte på 50-talet! :)

Ja ja det var då det ( en liten suck) vart tar tiden vägen egentligen? I dag är han en stilig ung man på snart 23 år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar