måndag 27 augusti 2012

Klok som en bok-tunika

 

tunika ugglor

Ugglor sägs vara kloka djur eller åtminstone i sagorna. Minns ni ugglan som läser ur den stora boken i serien Fablernas värld? Eller Helge i skorstenen i Från A till Ö? Det är kloka ugglor det! :)

Om  ugglorna i den här tunikan är kloka eller inte det vet inte jag, men fina är dom! Det har varit lite trögt med sömnaden ett litet tag men idag lossnade det och jag lyckades färdigställa den här beställningen. Det gick som en dans och jag blev så nöjd. Storleken är 92 och är ett omarbetat mönster från Ottobre från början. Samma som de här men här med mera rynk i halsen. Tyget kommer från JNY

Hoppas att den ska passa bra, jag brukar inte blogga innan den har kommit fram men det får bli ett undantag idag :)

Ha det bra alla nu är det sängen och imorgon är det jobb förskolan tillsammans småsmåttingarna :)

2 kommentarer:

  1. Den är superfin!
    Saga går runt och håller i den och kramar den ^^ .. Super nöjd och åååh va jag älskar den!
    Tusen tusen tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv Lovisa! :)Vad roligt att du och Saga gillar tunikan och tack för fina ord i din blogg!/Catarina

      Radera