måndag 13 augusti 2012

Bä bä vita lamm och Tobiasregistret

 

bäbä

Två små klänningar har blivit till av det söta tyget från Liandlo. Jag har varvat lapptäckssömnad med lite jerseysömnad. Det är skönt med lite omväxling när man syr ett stort täcke. Jag sydde upp några leggings också i rosa jersey med vita prickar (också från Liandlo) Tråkigt nog så klippte jag till fel storlek på ett par så de blev pyttesmå storlek 50/56 istället för 62/68 som är storleken på klänningen längst ner till höger. Jag får sy en annan klänning till dem. Den större är storlek 92/98 och där lyckades jag klippa rätt storlek på leggingsen.

 

Sommaren lider mot sitt slut, tyvärr ,och jag har jobbat som en tok i sommar både på förskolan och i butiken men nu har det varit lite lugnare och det behövs. Ska försöka njuta lite av den lilla sommar som är kvar och ladda batterierna till det som händer framåt hösten /vintern i vår familj.

Vi har fått ett ofattbart glädjande besked gällande min älskade mans sjukdom multipelt myelom ,som är en slags kronisk cancer i benmärgen. Man har hittat en donator av stamceller någonstans i Europa!

Denna underbara människa är beredd att donera sina friska stamceller till Micke och det innebär att sjukdomen försvinner för alltid! Lycka och oro blandas såklart för det är en otroligt tuff behandling, men han är en kämpe som är stark och alltid håller humöret uppe, även på oss andra i familjen, så det kommer säkert att gå bra! Så Tack du underbara människa som gör det här för Micke och för oss alla. Tusen Tusen Tack!!!

DSC00027

Om du vill veta mer om att bli donator av stamceller och rädda liv så finns http://www.tobiasregistret.se/

( Nej, min älskade livskamrat och bästa assistent jag har inte frågat om lov att lägga ut en bild på dej men det skiter jag i ;) Du är ju hur snygg som hellst! Älskar dig Micke ! /Catarina

1 kommentar:

  1. Åh älskling inte gör det nåt. Så fint skrivet av dig. Älskar dig.

    SvaraRadera