tisdag 18 september 2012

När katten är borta……..

 

……eller när familjen är borta då dansar mössorna ur sy maskinen :) Jag har varit ensam hemma, så när som på hunden, i ett helt dygn Har knappt ätit ens , bara slängt i mig lite mackor och youghurt. Jag har fått massor gjort. Ett riktigt möss race blev det och har nya  ritat mönster och sytt på lapptäcket och sytt bebisfiltar. Det känns så skönt att ha kommit en bit framåt, har fått göra sånt som jag har velat göra länge men inte haft tid till.

Apan och elefanten

Först ut i bloggen kommer de här gulliga mössorna. Tyget är från Znok och det är så fin kvalitet. Mina mössor har bara en söm mitt ibak istället för att sy  en söm i varje sida. På så vis följer mönstret med runt huvudet. Dessa mössor finns i 4 storlekar 44-46, 46-48, 48-50 och 50-52 från c:a 6 mån – 6år. De ska levereras till Hantverkarnas butik snart.

De andra möss-karamellerna ska jag visa en annan dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar