söndag 12 juni 2011

Babybyxa till lillan

babybyxa 013
Jag köpte senaste numret av Sömnads magasin och hittade mönster på den här gulliga byxan. En arbetad modell med fina finesser och detaljer. Modellen är bra för småttingar som kryper eller ålar runt eftersom “kjolen” har ben.
Jag känner mej riktigt nöjd med resultatet, det tog lite tid men det var det värt. Jag syr gärna fler! Har snöat in på babykläder ett tag men det är ju så kul att sy sådana här små sötsaker. Jag funderar på att få in lapptekniken på ett snyggt sätt i babykläderna men måste bli lite varm i kläderna med att sy kläder igen.Det har ju gått några år sen sist :)

babybyxa 008Smarta tryck knappar i grenen för att underlätta blöjbyte
babybyxa 002
Infodringarna i grenen sydde jag i överdelens tyg
Bakstycket har en knappslå med ögla och knapp. Öglan sydde jag av en pytteliten snedslå.
babybyxa 014
Byxan finns i i storlek 70 och 80.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar