fredag 24 juni 2011

GLAD MIDSOMMAR!

Ni har väl inte missat att jag lottar ut en vimpel vid 100 gillare på min Facebook-sida Catarinas Patchwork! :)
Den som vinner får bestämma tyger själv från min tyghylla. Eller välja en som är färdigsydd. Jag har flera att välja på.
Vimpeln är c:a 160 cm lång och har 8 st flaggor . I ändarna finns öglor så man lätt kan förlänga flagg spelet ! Värde 125 kr
 005 (3)
I dag blir det inte så mycket sytt. Jag ska strax förbereda en Janssons frestelse och koka ägg till “mina“ ägghalvor som jag alltid gör till jul,påsk och midsommar :)
På eftermiddagen blir det traditionellt midsommarfirande i Ankarbacken i Söderfors vid Dalälven tillsammans med man och mamma :)
Mamma ska ha sin fina folkdräkt från Söderfors som hon sytt själv! Det är så roligt att hon följer med för hon är inte kry.
Sedan blir det förstås en massa god mat och trevligt sällskap :)
Ha det bra och ta det lugnt både i trafiken och hemma !
Kram
Catarina

Hade tänkt att lägga in en bild på mamma och folkdräkten men hon hade den inte ändå så här är en bild på ägghalvorna istället :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar