söndag 17 juli 2011

Ett riktigt hastverk och nya etiketter

008

Alice är nu på väg  på väg mot Östersund och årets höjdpunkt Storsjöyran !  Planeringen inför detta äventyr har pågått sedan hon kom hem från  Yran förra året. Hoppas ungdomarna får lika roligt i år också!
Strax innan hon skulle iväg så satt jag och läste lite bloggar och hon fick syn på Ericas Tygverkstads fina börsar.- Åh där är är ju en sån som jag vill ha, kan inte du sy en sån till mig? (Blink med stora ögon och huvudet på sned)
-Okej då, sa jag, välj tyger så kan jag väl försöka. Så snodde vi ihop den här. Alice ville ha en avdelare inuti börsen också och hon fick plats med både korthållare och mobil. Hon blev nöjd och jag tycker väl att den blev helt okej  för att vara ett hastverk.

Jag fick prova att sy fast min nya etikett från 3exter som jag fick hem i veckan.De var fina men jag blev inte nöjd med färgval och layout, som jag hade gjort själv, så jag ska göra nya sen. Lite tråkigt är det allt när man har väntat och är ivrig att sy fast dom på färdiga alster men man lär sig av misstagen och Ulrika på 3exter har varit så hjälpsam på vägen.


005

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar