tisdag 26 juli 2011

Willes One Piece och grattis Alice!

005

001
Jag blev riktigt nöjd med den här overallen som jag har sytt alldeles själv ! ;)Alice som brukar  hjälpa  till med onepiecarna är och “yrar” i  Östersund!GRATTIS PÅ 17-ÅRSDAGEN ALICE ! Jag saknar dig jättemycket och det är svårt att fatta att min lilla tjej blivit så stor!

Willes mamma och pappa ville ha hans namn på ryggen och ett W på bröstet och så fick det bli. Jag provade att använda “riva av mellanlägg” som flera sybloggare har tipsat om och det funkade jättebra. Tygerna töjde sig inte alls vid applikationerna.
Jag har använt mig av Stoff och Stils mysoverallsmönster i strl 104.
Jag har gjort samma ändringar på den här som på den lilla rosa.
En riktig One Piece har ju en dragkedja som går att dra ihop ända upp i luvan men det tycker inte jag är bra på en baby eller barn overall. Jag gör istället en fejk- dragkedja i luvan i form av ett band tillverkat av mudd klippt på längden. Blixtlås- ändarna upptill stoppar jag in i bandet och syr fast både band och blixtlås samtidigt.
Jag har fodrat luvan och gjort en infodring i samma färg i framstyckena och sytt på fickor som kantats med mudd. Lade till muddar på ärmar och ben  samt ändrat en del längd och vidd mått efter att ha mätt Wille innan.
Sweatshirttyget kommer också från Stoff och Stil.
Jag ser fram emot att få visa lite livebilder senare! :)

2 kommentarer:

  1. Den va jätte fin. Säljer du sånna och vad kostar den? Kan du göra i mindre storlekar?

    Hälsningar Catarina =)
    virka liten kaka

    SvaraRadera
  2. Tack ! :)Ja, jag har sytt på beställning men jag tar det lite försiktigt med beställningar. Men har jag tyg hemma så kan det gå bra. Jag har mönster storlekarna 6 mån,1 år och,2 år.
    Jag har börjat på en klargrön och svart i storlek 2 år som är till salu när den blir klar.
    Priset är 400 om jag har allt hemma och 20 kr / bokstav.
    Hör av dig på mejlen om färger
    Kram

    SvaraRadera