lördag 18 februari 2012

Ärmlös klänning i Landskaps jersey

 

Jag har länge tänkt på att sy en sån här modell på klänning i trikå. Ritade eget mönster och sydde upp ett prov i stl 74. Blev inte riktigt nöjd med kanterna. Jag använde S o S mudd och jag tycker att det blev lite klumpigt, särskilt vid knappen på axeln. Jag ska testa att kanta med interlock på nästa klänning och minska vidden i ärmhålen lite.

014

Landskaps tyget i ekologisk bomull med lycra är ett härligt tyg i fina färger som det sprakar om. Man kan hitta många fina detaljer,  som det lilla dasset och det fina tåget som tuffar fram. Jag har köpt det hos Jofotex.

Jag säljer denna provklänning för 80 kr om någon är intresserad.

Jag har fått flera roliga paket på posten den senaste tiden och jag vill visa ett av dem  och ännu en färgsprakande bild :)

013

Blixtlås från Bibbis i härliga färger som passar till mitt “lilla” lager av muddväv och tyger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar