söndag 29 april 2012

En liten tröja , nya tyger och mycket annat

 

En tröja i det roliga ögontyget, interlock, beställdes i storlek 68.

Gröna kanter och kuvertringning i halsen, riktigt gullig tycker jag!

003

Har beställt massor av tyger igen :) och här är några som redan är hemma och tvättade.

005

006

Tygerna kommer ifrån Jofotex och Tygsamlarna på FB.

Det  har varit ganska stressigt den senaste tiden ,många positiva och roliga händelser och besked och jag har känt att jag har varit ganska stressad och haft svårt att sova. Jag har pratat om det och tänkt att jag måste försöka ta det lite lugnare med allt även om jag tycker saker och ting är roligt. Man får ju inte ha föör kul heller! :) Häromnatten kom smällen, jag svimmade och fick ligga ett dygn på sjukhuset med ekg-övervakning. Jag hade inget fel på varken hjärna eller hjärta så den enda förklaringen var just stress och jag är svag pg.a alla förkylningar jag har haft i vinter. Ska försöka att gå ut och gå  och slita mig från symaskinerna lite mer.

Appropå symaskiner så har det kommit en ny kompis till maskinparken. En Janome Coverpro (bild på höger sida) som syr fina stickningar och fållar i ett rasande tempo. Idag har jag övat och övat på att använda bandkantaren som följde med som tillbehör. Superbra tips finns här Det gick ganska bra, jag fick till ett par förklädesklänningar med kantband. Riktigt stolt över mönstret som jag har ritat själv. Fem storlekar är färdig ritade och modellen ser riktigt bra ut när den är uppsydd. Visar sen när alla trådar är fästade :)

1 kommentar: