torsdag 17 maj 2012

Gekkos grodor på liten klänning


007


En liten gullig flickig klänning var önskemålet från beställaren :) Jag ritade om mitt mönster på förklädesklänning och gjorde lite rynk över magen och små volanger på axlarna. Hoppas att den kommer att passa bra!
Testsydde en klänning i svamptyget paralellt med denna. Mina maskiner har verkligen teststas när jag sydde de här klänningarna. Ärm volangen har fått en rullfåll som syddes på overlocken och kanten i halsen är sydd med bandkantare i Coverpron. Fållen är också sydd på Coverpron och det var första gången jag provade det. Det gick ganska bra men det är jätteviktigt att testa på spillbitar innan man syr i fintygerna! Det blir så fina och stretchiga sömmar och fort går det också. Längtar till jag har lärt mig inställningar och trix lite mer utantill ,för det tar sån tid att komma igång!


011

Klänning i svamptyg från Jofotex storlek 56. Denna är till salu om någon är sugen ;)

2 kommentarer:

  1. Oooo, så söta små klänningar!Så söt modell! Grodtyget är ju också så underbart.
    Kram från "Ankan"

    SvaraRadera