lördag 7 juli 2012

Sommarbeställning

 

008

Lilla Wilma och hennes mamma gillade verkligen den här modellen på klänning så de beställde en till. Den första beställdes i Nordic Forest tyget från Kameleont Design och nu blev det en i Sommartyget från Znok Design.

Jag bandkantade klänningen med lime jersey och sydde ett par korta leggings till. Båda är i storlek 104/110. Limegrönt blev en superfin färg till Sommartyget, tycker jag, mönstret framträder mer än när jag har kantat med t ex rött.

Jag har fått förfrågan från fler och fler om större storlekar och har börjat på att rita mönster 116-122 cl. Det blir både i min T-shirt och klännings modell.

Just nu har jag massor av projekt på gång. Jag har varit i Hantverkarnas butik och jobbat och det är jättekul! Ja älskar att få vistas ibland allt fint hantverk. Alla trevliga kunder och besökare som tittar in är grädden på moset. Jag har såklart shoppat lite själv också ;)

001

Midsommarstång i trä som är handgjord av Ingegerd Matsson som ska få pryda bordet på somrarna hos oss.

En lokalproducerad burk honung från Ekebyholms Bigårdar.

Det finns så mycket mer som man vill ha. Hantverkarnas Butik i Norrtälje är en skattkammare för alla som gillar hantverk och kvalitet. Det finns något för alla. Stickat ,virkat,vävt,sytt,broderat,träsnideri,skärbrädor,luffarslöjd, fårskinnsarbeten,sameslöjd,läderbälten, träsnidade målade fåglar och fiskar,keramik,smycken,målad drivved, dinkelmjöl,honung  och mycket mer.

Gör ett besök där om du har vägarna förbi Norrtälje!

Ha en fortsatt trevlig SOMMAR !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar