tisdag 15 januari 2013

Tänk att få vakna………..

 

……………med Landskapstyget ! Det finns massor av saker att upptäcka medan man väntar på att mamma eller pappa kommer och tar upp en ur spjälsängen :)

Lansdkapspåslakan

Jag var bara tvungen att sy påslakan av det här fina vävda tyget . Tidigare har jag sytt småkläder landskapstrikån med samma motiv men jag ville göra något där man inte klipper sönder det fina landskapet. Det blev två påslakanset sydda för att passa i spjälsäng. Ett med röd och ett med grön baksida och en massa fina små hjärtan. Jag satte tryckknappar nertill i öppningen så att täcket stannar på plats. Måtten är 110x130 för täcket och 35x55 för kudden och det borde passa för de flesta olika fabrikaten av täcken. Jag blev så nöjd med dem och jag skulle gärna vilja ha såna påslakan i min säng också ;)

landskapstyget

Finns i hantverkarnas butik

2 kommentarer:

  1. Jag vill ha till min säng med;-) jättefina!

    SvaraRadera
  2. Så fint tyg!
    Sydde själv en liten klänning i trikåtyget häromdagen :)

    SvaraRadera