onsdag 20 juni 2012

Det var en gång………..

 

………för länge länge sen, en liten flicka som hade ett tyg uppsatt vid sin säng.

002

Tyget var tryckt i starka färger med många olika sagofigurer .

 

003

Hans och Greta och Häxan med pepparkakshuset.

004

Rödluvan och Stora Stygga Vargen.

005 

Den modige prinsen på sin vackra vita häst.

006

………………………och så levde de lyckliga i alla sina dagar.

001Den lilla flickan var såklart jag själv och jag har tänkt på det här tyget så många gånger när jag har sytt i alla olika fina jerseytyger den senaste tiden. Jag tror att tyget är ifrån slutet av 60-talet och jag kommer ihåg varje liten detalj i det. Jag hade nog gott om tid att studera det noga varje kväll innan jag somnade. Jag minns att jag letade färger, va lite besviken över att inte hitta rosa någonstans. Jag gillade inte att alla var orangea i ansiktet och jag undrade var saften tagit vägen som Rödluvan skulle ge till  sin mormor. :)

Jag är så glad att jag har bonaden kvar och det är inte konstigt att jag tycker så mycket om de nya barntygerna som tex Sommar och Jurassic och Circus mfl.

Jag tror att tyget är köpt hos “Åhlanders hemma på gatan” och jag tror att det var ganska dyrt. Kanske någon vet var tyget kommer ifrån? Det skulle vara kul att veta.

Snipp Snapp Slut

2 kommentarer:

  1. Det där tyget har jag också! Vet dock inte heller så mycket om det. Väntar med spänning på om någon svarar på din fråga!
    Tycker som du att det är för mycket orange och INGET rosa!!!!!
    Fast kul att ha kvar i alla fall.

    SvaraRadera