söndag 19 maj 2013

Grytlappar och handdukar

 

I skrivande stund har precis Sverige vunnit Guld i hockey VM i Globen !! Så roligt! En liten glädjetår i ögonvrån blev det allt när slutsignalen gick! Grattis Sverige!                                                                                          Och i går var det Eurovision Song Contest från Malmö och det var den bästa finalen jag har sett. Danmark vann det hela men jag tycker att Petra Mede, som var programledare ,var bäst! Grattis Danmark och Petra! Det tokiga med så bra tv är att sy-tiden krymper. Jag har inte alls hunnit sy det som jag hade tänkt men de här grytlapparna och kökshanddukarna har iallafall blivit färdigsydda. De är samma modell som jag sydde för ett par år sen. Riktigt dekorativa färgklickar i köket! :

Hannduk och grytlapp

Handduken är sydd i vävda rutor i bomull och har en cupcake-applikation. Grytlapparna har mellanlägg av värmetålig kraftig vadd med cupcake-applikation och lappteknik på den ena och den andra är av rutig bomull.

De sälj som set med en handduk och två grytlappar.

Finns snart att köpa i Hantverkarnas butik och i Shop Sytt & Smått

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar