onsdag 29 januari 2014

Alla små killar har inte liten storlek

 

När en mormor tittade på mina uppsydda barnkläder utbrast hon: - Varför finns det bara  bodysar i små storlekar att köpa överlag i affärerna? Mitt barnbarn drar 104 cl och det finns knappt att få tag på i roliga tyger!

Det kan jag nog fixa ,sa jag och så beställdes två bodys i storlek 104. Jag ritade mönster och det fick bli raglanärmar i båda, en kortärmad och en långärmad. Tygvalet blev rävtyget från Arvid och Olof och Znoks draktyg.

body 104

003

Den långärmade fick dekorstickningar vid ärmsömmarna som jag gjorde på min vanliga symaskin och till bankantningen i grenen använde jag draktyget. Det blev riktigt snyggt och lite mer som tröja upptill och byxa nertill. Hoppas nu bara att de passar den lille store killen och att han kommer att trivas i rävar och drakar!

1 kommentar:

  1. du är snäll du! kan man få beställa en i storlek 40 dam? ;-)

    SvaraRadera