onsdag 2 november 2011

Välgörenhetsmärke

Jag behövde köpa frimärken och fick syn på de här fina märkena med tecknade barn.

007

- Jag vill ha dom med barnen på ,sa jag till expediten.
- Ja, men de kostar en krona mer per styck för att en krona går till Rädda Barnen, svarade hon och såg samtidigt ut som att hon förväntade sig att jag skulle säga nej tack.
- Då vill jag ännu hellre ha dom, sa jag.
- Jaha, svarade hon förvånad men såg sen lite glad ut.
En tänkvärd liten upplevelse. Är det så att många tackar nej till att betala en tia extra för tio frimärken att expediten tar för givet att ingen vill köpa dom?
Så alla som skickar ett och annat brev i bland:
Gör expediterna förvånade och skänk en tia till Rädda Barnen och få jättefina frimärken!

012(bilderna kommer från broschyren)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar