lördag 5 november 2011

Lycka är……

…att få hänga upp en massa fina tyger på tork och samtidigt se alla möjligheter man har att skapa fina plagg!
 001
Det här är bara hälften av det ena torkrummet, det var fullt i det andra också !
Jag har fått hem två stora paket från både Stoff & Stil och Ohlssons tyger.
En del av tygerna är från Syfestivalen som pågår på Älvsjömässan den här helgen.
Jag och min man åkte till mässan för att få lite kvalitets tid tillsammans ;) Tålmodigt gick han runt med mig där, ibland alla montrar med garn,pärlor,symaskiner och tyger mm. Vi stannade inte så länge, jag tyckte att det var lite väl mycket folk för att man skulle kunna titta i lugn och ro.
Jag hade hoppats  på att se lite nya trikåbarntyger som jag inte har sett på nätet men jag kände igen alla. Jny design och Liandlo hade färdigskurna bitar på 1-2 meter så där köpte jag inget. Det blir för dyrt att köpa en hel meter om man inte behöver så mycket. Jag har ju lite svårt att välja ibland alla fina tyger och vill hellre köpa många olika  än mycket av en sort.
Jag handlade av Znok design (som var jättetrevliga!) och massor av stuvbitar från Kameleont design. Där köpte jag också mer av Nordicforest (tyget med pojken och renen på ). Det jag hade hemma är nästan slut.
Summan av kardemumman är att jag nog åker på mässa igen, för det är värt inträdet på 120 kr att få ha alla godsaker samlade på samma ställe så man får frossa i alla fina tyger! Då ska jag planera lite bättre och inte köpa så mycket tyg innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar