söndag 11 mars 2012

Mera Landskap!


013

Den här helgen har det blivit lite UFO-sömnad. för alla som inte vet vad det är kan jag berätta att det är något jag har lärt mig på de andra bloggarna och det betyder UnFinishedObjects. Jag har alltså sytt färdigt påbörjade projekt :)
Byxan har ni sett förr och nu har den fått en kompiströja i det roliga ekologiska landskapstyget. Storleken på hela setet är 80 cl.
Jag testade att sy en enklare kantning med vikta muddkanter på tröjan och det blev mjuka fina kanter i ärmar och hals. Det är ju mycket jobb att sy kanter som ska stickas med tvillingnål och finklippas efter. Men jag gillar båda sorterna , det är bara kul att göra lite olika.
Landskapstyget har jag köpt hos Jofotex och mudden från Kameleont design. Sweatshirttyget i den fina gröna färgen kommer från Stoff och Stil

015

1 kommentar:

  1. Så fint! Det är så fint det där landskapstyget! Jag har Retro-varianten i fast bomull från 70-talet som jag snart skall sy av. En skjorta kanske!

    SvaraRadera