tisdag 13 mars 2012

Moln och velour premiär

 

 

007

Jag hade inte tänkt att sy något i molntyg för att det är så många andra som gör det. Jag tycker att det är fint men lite uttjatat. Hursomhelst så kunde jag inte säga nej när en av mina bästa kunder önskade sig en overall i molnvelouren från JNYDesign. Det är första gången jag syr i velour och det var lite annorlunda att sy i. Lite stummare  än trikå och man måste tänka på att “luggen” ligger åt rätt håll när man klipper till tyget. Så att det blir smekvänligt :) När den blev klar så tänkte jag mig en liten nybadad frusen tjej på stranden i sommar. Den blir nog superskön!

Mönstret är från Ottobre  6 / 11 med en del ändringar. Jag har sytt en mysoverall tidigare i den modellen men då i sweatshirttyg.

STL62overaller 009

Det är en rolig och enkel modell att sy. Orginalmodellen är en fodrad overall som jag sydde i höstas.

STL56012

Tre härliga overaller sydda efter samma grundmönster men ändå så olika :)

1 kommentar:

  1. så fina! velour är ju så mysigt, men det syns ju hemma när man klippt o sytt i det, lite luddigt kan man säga =)

    SvaraRadera