fredag 7 februari 2014

…för björnen skulle de ta

 

En liten body i storlek 68 i det söta tyget “Tio små indianer” har jag sytt och hängt upp i butiken. Jag har mer tyg så det kommer att bli fler plagg framöver.

Body tio små

Bjussar på texten till sången men jag tar inte ansvar för att den kommer att fastna i huvet. Jag märkte att den gjorde det när jag gick och nynnade på den i flera dagar efter att jag sytt bodyn :)
Tio små indianer

En och två och tre indianer,
fyra, fem och sex indianer,
sju och åtta och nio indianer,
tio små indianer.


Alla hade de fjädrar på huvet,
alla var de stora och starka.
Alla hade de pil och båge,
för björnen skulle de ta.


Schh, schh nu hör jag hur det knakar,
schh, schh nu hör jag hur det brakar,
schh, schh nu hör jag hur det knakar,
för nu kommer björnen fram...

Tio, nio, åtta indianer,
sju och sex och fem indianer,
fyra, tre och två indianer,
en indian sprang hem.

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

En liten lapp med texten kommer att följa med bodyn .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar