måndag 12 december 2011

I väntan på julen och symaskinsstrul


Alla beställningar till jul är färdiga och jag har nu hunnit med att sy lite sånt som jag har velat sy upp. Massor av tyg har kommit hem och ideerna fortsätter att forsa fram.:)
Jag måste ju invänta julen innan de nysydda julklapparna kan bloggas så jag sticker in några dregglisar som är sydda i jättefina tyger.
023
Översidan är sydd i bomullstrikå och undersidan av sweatshirttyg ,två tryckknappar i nacken som kan reglera storleken. Alla på bilden är till salu för 50 kr st ( 65 kr inkl porto)
Tråkigt nog så har symaskinsbesvären inte tagit slut utan nu har jag skickat tillbaka min Pfaff select 4.0 för gott till Symaskinsexperten.Det har inte varit lätt att få till allt under dessa månader som strulet har pågått.
Det började med att den lät illa i motorn, skickade den i augusti,den smörjdes upp!?!  skickades tillbaka till fel  adress 12 mil härifrån flera veckor senare, då var jag helt utan maskin, jag fick hämta den själv om jag inte ville vänta flera veckor till!
Den lät lika illa fortfarande så jag skickade tillbaka den igen men begärde en lånemaskin först. Veckorna gick och när jag undrade fick jag veta att de väntade på reservdelar. Maskinen fick en ny motor och en ny pedal. Den kom tillbaka, tystare, men den sydde inte lika fint längre, stygnlängden stämde inte, det gick inte bra att sy med tvillingnål och den tuggade sönder tyget ibland.
Jag lessnade fullständigt och jag är absolut inte nöjd med kommunikationen med Symaskinsexperten , jag har fått för lite info, knapphändiga svar, sena svar på mejl mm. Jag har krävt kompensation för allt besvär , åkande och skickande och fått klartecken på det. Det är i allafall positivt!
Som tur är har jag haft en lånemaskin större delen av tiden. Men jag har inte kunnat sy allt jag vill med denna. Nu väntar jag på en annan maskin från Husqvarna istället. Hoppas den håller vad den lovar !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar