måndag 8 april 2013

och nu över till något helt annat ….:)

 

Jag fick en super-bra ide för några veckor sedan som jag bara måste testa!

005

Jag meddelade familjen att vi måste spara konservburkar men bara burkarna från krossade tomater och  majs. Jag behövde fyra av varje sort. Det tog sin lilla tid och ska sanningen fram så när det bara fattades en liten majsburk så öppnade jag en och åt upp majsen själv bara för att få den sista burken.

Mitt fina gamla bord i syrummet är så bra på många vis MEN det är ju så lågt! Jag står som en märla när jag ska klippa tyg och ryggen värker. Jag vill ju gärna behålla bordet och det är inte billigt att köpa ett bord med lite högre ben. Man kanske kunde göra benen längre. Men hur?

Jo så här

006

Lilla majsburken uppochner i stora tomatburken och…………….

007

…..tada. Perfekt höjd på bordet!                                                            Och så snygga ben kräver ju klackar i silver! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar